Ru

חלק 4 – ההוצאה לאור

blog4

שתף פוסט

והנה נגמר שלב העריכה, עכשיו מחכה לי החלק הטכני של ההוצאה לאור של הספר. נעצרתי לרגע, אני צריכה להבין את כל התהליך: מי אנשי מקצוע שאמורים להיכנס עכשיו, מה הם צריכים לדעת לעשות, מה הוא סדר השלבים. נרשמתי לוובינר של אחת ההוצאות און ליין שבו המנחה הסביר פרט פרט, צעד צעד את כל התהליך. במקביל ביררתי בקבוצת פייסבוק של סופרים על תהליכי הוצאה לאור שהם עברו ועשו. חלקם שיתפו שהכי טוב ויותר זול להוציא ספר בהוצאה עצמית. שזה אומר לאתר את כל אנשי מקצוע באופן עצמאי. חשבתי שזה גדול עלי, ופניתי לאחת ההוצאות לאור לקבלת הצעת מחיר. ישבתי עם יועץ ספרותי (איש מכירות) במשרדים המפוארים, אבל משהו הפריע לי בכל ההצגה. לקחתי הצעת מחיר ויצאתי לדרכי. 

אני לא פעם חיה על שני צירים: גיבורה גדולה או אישה קטנה ופחדנית. וכשהגיבורה התעוררה אמרתי לעצמי שאני רוצה לבדוק עוד אנשי מקצוע ולקבל הצעות מחיר נוספות. ביקשתי המלצות בקבוצות בנושא על אנשי מקצוע מוצלחים וחיפשתי באתרים. משיחה לשיחה עם אנשי מקצוע השונים למדתי מה אמור לקרות בכל התהליך, מה לבקש ועל מה לשים דגש וגם הסתבר לי שאותה הוצאה גובה מחירים מטורפים ולא משתלמים על דברים פשוטים, ושאין לה אנשי מקצוע מיוחדים אלא אותם אנשי מקצוע שאני יכולה למצוא ולשלם להם בעצמי. 

כמו בכל סרט ברגע שמעצבנים את הגיבור הראשי העלילה מתהפכת. ביטלתי את הפגישה הבאה באותה ההוצאה ויצאתי לדרך עצמאית בהוצאת הספר שלי לאור בעצמי.