Ru

איך אדע מה הייעוד שלי? מה נועדתי לעשות?

blog7

שתף פוסט

"הלמה" שלי נולד מהכאב, מתהליך עמוק אישי שעברתי את עצמי. מהכאב הפנימי כי לא יכולתי למצוא את עצמי תקופה ארוכה באף מקצוע ולומר זה היעוד שלי, זה הדבר שאני רוצה לעשות.

 למדתי הרבה קורסים ותארים בתחומים שונים, אבל באף תחום לא המשכתי לעבוד, כי הרגשתי שזה לא בשבילי, שזה לא באמת מעניין אותי, שאני רוצה משהו אחר. כך עברתי מתואר ללמודי תעודה, מלימודי תעודה לקורס ועוד קורס ועוד קורס. קראתי לא מעט ספרי מוטיבציה והתפתחות אישית, בתאוריה הכל נשמע מרתק, אך איך עושים את זה בפרקטיקה, איך אמצא את הדבר הנכון עבורי. קנאתי באנשים שאוהבים את המקצוע שלהם ונהנים ממנו וריחמתי על עצמי שאני לא שם. כל הזמן הלכתי עם שאלות: אז מה המקום שלי? מה התשוקה שלי? מה הדבר שיעיר אותי בהתלהבות ויגרום לי לקום ולעשות אותו?

מדוע אנחנו נמשכים למקצוע זה או אחר, לא מקצועות שאבא ואמא התעקשו שנלמד, ולא העסק המשפחתי שנכנסנו אליו בלית ברירה כי כמו שנולדנו למשפחה אז בחבילה כבר קבלנו עסק שמצפים מאיתנו כשנגדל שנכנס ונוביל אותו. לא על זה אני מדברת, אני מדברת על התשוקה שלנו, על המשיכה שלנו, שהרבה פעמים היא בלתי מוסברת למקצוע זה או אחר. תגידו אולי זה תלוי בכשרון, נכון ישנם אנשים שנולדים עם כשרון בציור, במתמטיקה, במוסיקה ועוד, אבל אחוז האנשים האלו כל כך מזערי בהשוואה לאוכלוסייה הרגילה שבה כל אחד ואחת מחפשים את עצמם כדי להצליח, להרגיש שהם נמצאים בדיוק במקום המדויק להם, שבו ירגישו את הקלילות והאהבה בעשייה, ירגישו שבאמת עושים משהו משמעותי עבור עצמם ועבור אחרים. 

פגשתי לא מעט אנשי מקצוע מתוסכלים ומדוכאים כי הם לא באמת מרגישים שהם נמצאים במקום הנכון. לדוגמה, רופא שינים שלי, ותיק במקצוע, כל פעם שנכנסתי לקליניקה שלו מצאתי אותו במצב מלנכולי, לשאלה שלי: מדוע בחרת להיות רופא שיניים?" הוא ענה ללא כל סימן של התלהבות: "אבא שלי היה רופא שיניים, לא היתה לי דרך אחרת ולכן גם אני רופא שיניים".

הבנת ה"למה?" שלנו זו הרפתקה עמוקה אישית של כל אחד לתוך העולם הפנימי שלו שגורמת לאנשים להיזכר מי הם היו בתור ילדים, להיזכר בכישרונות וביכולות שהיו לנו, להיזכר במה אהבנו לעשות ובאנשים שהשפיעו עלינו. הרי בתור ילדים אנחנו אינטואיטיבית נמשכים לעשיה זו או אחרת ובוחרים בדברים שאנחנו טובים בהם, אך עם הזמן, אנחנו מושפעים מהסביבה וסוטים מהדרך המדויקת לנו. 

דוגמא אחרת היא של גבר צעיר, בן 24, ששוכב בדיכאון בבית הענק שאבא קנה לו, כי בבית הוריו הכתיבו לו שהוא חייב ללכת בעקבות האב וללמוד באוניברסיטה מאוד מסוימת, מקצוע מאוד מסוים ולא הייתה לו זכות להביע את רצונו האישי ולהתמקד במה הוא טוב ולהבין את הלמה שלו בחיים. 

אני מדברת על ה"למה?" שלנו, "למה" לקום בבוקר. "למה" שבזכותו אנחנו מרגישים סיפוק ושביעות רצון מהמקצוע שבחרנו, שבזכותו אנחנו קמים בבוקר עם התשוקה ורצים לעבודה, מחכים שתגמר השבת ויתחיל שבוע חדש. 

הבנה של ה"למה?" שלנו לא רק מחזירה את התשוקה, היא מכוונת אותנו בקבלת החלטות יותר נכונות, היא מאפשרת לנו לראות את העולם דרך פריזמה שונה לגמרי. דרך הפריזמה הזאת אנחנו נוכל גם לגרום לאנשים אחרים לקבל השראה ולצאת לפעולה.

לקח לי המון שנים להבין את הלמה שלי ובמה אני רוצה לעסוק בחיים. שילמתי הרבה מחירים כספיים ונפשיים והשקעתי המון זמן כדי לברר מי אני ומה אני, עברתי תהליכים ארוכים ולא קלים עם עצמי ומול הסביבה. סבלתי אני וגם הסביבה שלי סבלה כי הייתי לא מסופקת, לא מרוצה מעצמי וזה יצא כלפי הסביבה בביקורתיות יתר ובחוסר שביאות רצון מאנשים הקרובים לי.

אבל אחרי כל התהליך שהעברתי את עצמי ונעזרתי באנשי מקצוע מהתחום אני מבינה את הלמה שלי, ואת היעוד שלי, את הערך שלי לאנשים אחרים. כיום אני מאמנת אנשים בלמצוא את הלמה שלהם ולהחזיר אתת השמחה, התשוקה והאנרגיה לחיים שלהם. אני רוצה לחסוך בזמן ובמשאבים נפשיים וכספיים עבור אותם אנשים שעדיין מדוכדכים, שנמצאים בחיפוש ולא יודעים מה באמת עושה להם טוב בחיים. לאלו שמחפשים את "הלמה?" שלהם.

מוזמנים לקרוא את הספר "נורות אדומות", אני מאמינה שתמצאו שם כמה סימני דרך שיובילו אתכם לעלות על דרך המלך שלכם. 

ומי שרוצה תהליך מעמיק יותר מוזמן בשמחה לפנות אליי. 
אינה צ'סקס | עוזרת לעסקים לצמוח | ולאנשים שרוצים לפרוח |
054-5389898