Ru

חלק 5 – עיצוב גרפי

blog5

שתף פוסט

פניתי לשתי חברות לעיצוב גרפי של הספרים ויבקשתי הצעת מחיר. חברה אחת שלחה לי הצעה כל כך מסודרת, כל פרט היה רשום בנפרד ומתומחר. היה שם הסבר מלא על מה בדיוק אני מקבלת ומתי. חברה השנייה שלחה לי תשובה של בסך הכל שתי שורות במייל. לא הבנתי מהמייל הזה שום דבר, מה התוצאה הסופית, תוך כמה זמן אקבל אותה, כמה סקיצות יהיו בדרך, כמה תיקונים וכו'. הרגשתי שאני צריכה לחלוב ממנה מידע. אף פעם לא חלמתי לעבוד ברפת ואין לי מושג איך חולבים פרה ולכן ויתרתי עליה תוך שניה, אין לי סבלנות לדברים כאליו, אם עכשיו אני לא מצליחה לקבל הצעת מחיר ברורה, אז מה יהיה במהלך העבודה עצמה? ברור שלא יתנהלו בצורה בהירה ומסודרת. נחרדתי רק מהמחשבה לעבוד איתה ואמרתי לה תודה רבה ושלום ולא להתראות.

חתמתי על חוזה עם אותה חברה ראשונה ומסודרת שרשמה בפירוט את כל הסעיפים בהצעת המחיר: עיצוב כריכה, עימוד, דף נחיתה וגם ספר דיגיטלי. אמרתי לעצמי שבהתחלה אחתום רק על עיצוב הכריכה כי קודם אני רוצה לראות שהיא מבינה את הראש המורכב שלי. ובמידה ונצליח אז אלך איתה על כל החבילה. 

לא טעיתי, היה חשוב למעצב הגרפי לעשות את עבודתו בצורה הכי טובה. עשינו שיחת הכנה לגבי הכריכה לספר ולאחר מספר ימים הוא שלח לי חמש גרסאות שאף מהן לא הייתה מתאימה בעיניי. התקשרתי אליו נסערת, שהגרסאות ששלח לא טובות בעיניי, לא מעבירות את העוצמה והמסר שהיה לי חשוב להעביר. הוא לא הריפ ידיים וענה לי בצורה הכי מקצועית, בואי נעשה עוד שיחה, נתעמק ונבין את הצורך יותר. 

וכך זה קרה, הוא שאל שאלות עמוקות יותר וגם אני, דרך השאלות שלו הבנתי קצת יותר מה אני צריכה. עברו מספר ימים וקיבלתי תוצאה מדהימה, בדיוק כמו שדמיינתי שהיא אמורה להיות. כמה תיקונים קטנים והכריכה מוכנה להדפסה. נשאר רק שלב העימוד והגהה אחרונה.